Info en meer

donderdag 22 maart 2012

Consuminderen ! - noodzaak of overtuiging

Ik ben er mega-trots op, dat ik één van de vrijwilligers ben van het Consuminderhuis in Landgraaf. Hier wordt harstikke goed werk geleverd, voor de mensen die het in ons eigen Nederland broodnodig hebben om oprechte hulp te krijgen. Ook het motto "voor wat, hoort wat" staat daarom ook helemaal centraal. Annemiek van Deursen is de dragende kracht achter dit hele concept. Met haar bevlogenheid en innerlijke kracht kan zij de mensen zonder al te veel moeite overtuigen. Afgelopen weekend heeft Annemiek dat ook weer bewezen met een complete presentatie over het Consuminderhuis. Deze presentatie werd gehouden in Tilburg, en het ging over de landelijke 'Genoegdag'. 3a ons genoeg

Luister maar eens naar de uitzending:
(Ga na de introductie meteen naar 4.24minuten om het interview te beluisteren)
http://ttradio.podomatic.com/entry/2012-03-20T12_18_37-07_00

Als je interesse hebt, check dan voor de zekerheid ook de volgende link :
http://www.consuminderhuislandgraaf.nl/

Mijn eigen visie:
Ik kan het iedereen aanraden! Je helpt hiermee je medemens, maar ook jezelf !
Verder hoop ik, net als Annemiek, dat er in meerdere steden in Nederland consuminderhuizen worden opgericht. Mensen in deze consuminderhuizen zijn er voor sociale contacten, ze zijn er voor elkaar, maar vooral ook omdat het leuk, leerzaam en duurzaam is.
We kunnen niet de hele wereld redden, maar we kunnen er samen voor zorgen, dat het – weliswaar lokaal – voor ons allemaal weer de moeite waard wordt iets nuttigs te doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten