Info en meer

vrijdag 19 augustus 2011

Met vriendelijkheid bereik je meer !

Iedereen heeft ouders, of opvoeders, en in de latere jaren leraren of mentors gehad.
Al deze mensen hebben in de meeste gevallen, soms voor een klein deel, en soms voor een heel groot deel te maken gehad, met iemands opvoeding. De mijne… De jouwe… Iedereen.
Dan krijg je nog de interactie met vrienden en vriendinnen, bekenden, en andere mensen waarmee je omgaat.
Meestal zoeken we ons de mensen zelf wel uit waarmee we omgaan. Deze mensen weerspiegelen in de meeste gevallen een deel van wat wij hebben meegekregen uit onze opvoeding. Zoals beleefdheid, vriendelijkheid, het weten wat goed is of fout… noem maar op.

Vandaag heb ik in de Albert Heijn in Kerkrade iets meegemaakt.
Net klaar met het inpakken van mijn boodschappen, ging ik richting de balie om nog wat shag te kopen. Ik zag dat het meisje net een helm onder de toonbank had gelegd. En het wat duidelijk niet die van haar. Ik wilde net iets bestellen, komt er een magere vent in een rood, wit en zwart motorpak naar binnen gestormd. Deze leek qua leeftijd tussen 40 en 50 te zijn.

”Ik heb hier 2 minuten geleden mijn helm neergelegd. Waar is mijn helm? Trut!”: schreeuwde de man. Iedereen keek, en zei niks.

”Meneer, dat kunt u ook op een beschaafde toon zeggen”, zei ik.

Die man negeerde mij volledig, en ik had het idee dat hij onder invloed in de winkel was, want hij had in zijn andere hand een tas met sterke drank.
Die man stapte als een wildeman naar buiten, en kwam gelijk weer naar binnen…

”Waar zijn mijn handschoenen? Kutwijf…” zei de man weer.

”Zijn deze van u?”, vroeg de meid

De man nam zijn handschoenen, liep weer naar buiten als een wildeman, stapte op zijn motor, en scheurde als een bezetene van de parkeerplaats van de Albert Heijn vandaan.

”Zo… Alles wat nu nog gebeurd, kan alleen maar beter zijn…”, zei ik tegen de kassière.

”Daar kunt u wel eens gelijk in hebben, meneer. Fijn weekend toegewenst”, zei ze.

“Dank u. U ook!”, rondde ik af…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten