Info en meer

maandag 9 mei 2011

Hersenspinsel van tijdreizen

Reizen in de tijd, zoals het op bijvoorbeeld in Wikipedia wordt uitgelegd, is het vooruit of achteruit reizen in de tijd van tijdstip A naar tijdstip B. Er zijn meerdere theorieën door diverse toonaangevende wetenschappers uitgebracht. Deze theorieën zijn, of met elkaar gecombineerd, of het zijn op zichzelf staande theorieën. Het hele concept is en blijft boeiend!
Nou heb ik zelf geen Master(s) afgesloten in al deze theorieën, of Natuurkunde of Chemie of wat dan ook. Maar na dertig jaar behoorlijk interessante documentaires gezien te hebben, sloeg het bij me in als een bom…
Healing

Mijn eerste stelling:
In onze realiteit zijn we als mensen al reizigers in de tijd, en reizen we van punt A (onze geboorte) naar punt B (onze dood).
Deze stelling lijkt me logisch en duidelijk zonder verdere uitleg.

Mijn tweede stelling:
In onze realiteit is het versnelde reizen naar een bepaalde toekomst (zonder dat de reiziger te snel verouderd) al mogelijk.
Dit is bewezen met onze satellieten! Satellieten en ook astronauten hebben het zelfs al ervaren.
Satellieten en astronauten die in de omloopbaan van onze Aarde zijn, omcirkelen onze Aarde met enorme snelheden. Hoe hoger deze snelheid in de omloopbaan is, hoe meer de afwijking in tijd zal zijn voor de perso(o)n(en) op de Aarde zelf. Dit is dus in feite een piepkleine tijdreis naar de toekomst. Dat is ook de reden waarom de atoomtijd, die gaandeweg op diverse plaatsen in de wereld stipt gecontroleerd wordt, ook naar beneden wordt gecorrigeerd met enkele honderdste seconden per keer. Verder is theoretisch aangetoond, dat als we een ruimteschip zouden maken, dat in het heelal reist met bijna lichtsnelheid, het tijdreizen naar de toekomst ook mogelijk is. Het klinkt werkelijk onvoorstelbaar… Als deze bijna-lichtsnelheid voor bijvoorbeeld 7 jaar word aangehouden, dan vergaan er in het ruimteschip zelf ook natuurlijk 7 jaar. Althans, dat is dan de waarneming voor de mensen in dat ruimteschip. Voor de mensen op Aarde is dat een héél ander verhaal! Voor ons op Aarde vergaan er (voor onze waarneming) zeker 500 jaar.
Dat betekent dus, als het ruimteschip terug zou komen naar de Aarde, er voor de reizigers maar 7 jaren voorbij zijn, er echter daadwerkelijk (in onze realiteit) 500 jaar voorbij zijn gegaan.
Veel toonaangevende wetenschappers, zoals bijvoorbeeld Stephen Hawking, hebben dit ook theoretisch aangetoond.
Het is natuurlijk allemaal theorie! Want we hebben nog helemaal niet de mogelijkheid, laat staan de middelen om met bijna-lichtsnelheid te kunnen reizen.

Mijn derde stelling:
Het zal in onze realiteit nooit mogelijk worden om naar het verleden te reizen.
Er worden door toonaangevende wetenschappers en mensen zoals ik aangeven, dat er dan mogelijke paradoxen zouden komen. Een voorbeeld van een paradox: Ik reis één minuut terug in de tijd en schiet mezelf dood. Dit is een paradox. Er ontstaat het hersenkrakende vraagstuk: Hoe kan het dan dat ik er nog ben? Dit kan dus niet, en zal volgens mij ook nooit plaats vinden.
Er zijn echter ook stellingen, dat er meerdere (zelfs oneindig veel) realiteiten bestaan, een zogenaamd Multi-verse.
In één bepaalde realiteit heb ik bijvoorbeeld lang haar, in een andere realiteit heb ik kort haar en een snor, en zoals nu, in deze realiteit kort haar zonder snor. Je kunt oneindig veel realiteiten bedenken. Het blijft ongelooflijk en ‘mind-blowing’. En toen sloeg het bij mij in, en kwam ik met mijn vierde stelling…..

Mijn vierde stelling:
Als het al mogelijk zou zijn om naar het verleden te reizen, dan reist men niet in deze realiteit naar het verleden, maar reist met naar een andere realiteit in het verleden. Dit voorkomt het paradox in onze realiteit! En op die manier blijft het weefsel van onze realiteit (in relativiteit tot onze tijd,- en ruimte waarneming) stand houden, en wordt het niet verstoord of vernietigd.
Helaas ben ik geen natuurkundige of iets in die richting, en kan ik deze stelling in theorie zelfs niet eens bevestigen. Echter in mijn, neem ik aan logische denkwijze, leek dit de meest plausibele uitleg.

Mensen verklaren me voor gek! Is dat zo?
Misschien denk ik over sommige dingen wel te ver door. Dat zou kunnen...
Ik laat alles open, en geef geen aanstoot naar de wetenschappers die daadwerkelijk hier iets van weten, of denken kennis hiervan te hebben.
Het mooi ervan is, dat het gewoon de manier is, over hoe ik over dit onderwerp denk, filosofeer, en er mijn tijd mee verdoe. Het interesseert en boeit me gewoon enorm! En dat is alles!
Geeft dit iets aan, over hoe ik als persoon ben? Misschien wel, en misschien ook niet.

“Beauty is in the eye of the beholder”

Interessante info’s zijn te vinden op:
Discovery Channel
Wikipedia.nl – Stephen Hawking
Wikipedia.nl – Tijdreizen

en verder
Time Paradox! door James Sharman (engels)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten