Info en meer

vrijdag 8 maart 2013

Van de overheid moet je ‘t hebben…

……“Het volgende verhaal is zéér persoonlijk van aard.
Op voorhand wil ik aangeven, dat ik niet iedereen over één kam wil scheren”……

-

middelvinger Eerst zat ik in therapie voor van alles en nog wat. Een zware depressie, zelfmoordneiging, persoonlijkheidsstoornissen, etc.   Een heel drama om eerlijk te zijn…

De eerste twee jaar ziektewet zijn eigenlijk te snel voorbij gegaan. Gelukkig eigenlijk…

Die therapie had me enigszins geholpen, en alles leek weer beetje bij beetje beter te gaan, totdat het UWV wéér de vinger in de pap deed……..

-
De WIA-keuring kwam eraan, en werd afgewezen… Ik zou volgens die verzekeringsarts ‘gezond’ zijn.
Wat weet die gast nou van mijn situatie af? NIETS !
Het ergste is, dat die man nog niet eens de diverse indicaties had bekeken, die door PsyQ/Mondriaan gesteld waren. Die gast had ook nog niet eens de resultaten van het ACTI-onderzoek bekeken. Daar in staat dat als ik te snel op de gewone arbeidsmarkt zou komen, ik naar alle waarschijnlijkheid weer compleet terug zou vallen in mijn oude patroon, en erger nog…
Dat zo’n bureau-lummel zich nog niet eens de moeite neemt om bepaalde dingen van iemand door te lezen, eer die met een gegronde reden komt… Maar nee… AFGEWEZEN!

Door zo’n onmenselijk gedrag van onze overheidsinstellingen kom ik vermoedelijk weer in mijn oude patroon.
Dat wil ik NIET !  Ik maak nu overal bezwaar tegen ! En ik schrijf het van me af…
Eén ding waar ik goed in ben, dat is dat ik mijn gedachten goed kan verwoorden, beter nog dan dat ik het zo zou kunnen zeggen. Misschien is het wel een geluk dat ik dat nog kan, maar van de rest ben ik me niet meer zo zeker…

De onmenselijkheid van ‘ons’ UWV, het omgaan met mensen die weer gezond willen worden, gedwongen in een WW-uitkering plaatsen, omdat het ‘niet anders kan’… omdat de WIA-aanvraag is AFGEWEZEN.
Ik kan me dat laatste gesprek nog goed herinneren.
Die verzekeringsarts keek me aan, en vroeg: “Gaat alles goed?”
En mijn antwoord direct daarop: “Nee! Wat denkt u zelf hoe het mij gaat?”

Ik heb alles zwart op wit van psychiaters, psychologen, maatschappelijk werkers, en zelfs van het bedrijf waar ik op dit moment als vrijwilliger werk. In dat bedrijf heb ik ook mensen achter me staan, een werkbegeleider en een trajectbegeleider, en nog diverse mensen van diverse afdelingen.
Ik ben blij, dat ik daar nu nog mag werken als vrijwilliger.
En dat, ondanks dat het UWV ervoor gekozen heeft dat ik dat NIET meer mag.

Het UWV heeft zich nog niet eens de moeite gedaan, om contact op te nemen met dat bedrijf.
Het UWV heeft zich nog niet eens de moeite genomen, om alle resultaten van onderzoeken goed door te lezen.
Het UWV heeft zich nog niet eens de moeite genomen, om het gerechtelijk besluit door te lezen, waardoor ik onder beschermingsbewind sta. Als ze dat laatste hadden gelezen, wisten ze dat ze mij niet meer direct mochten aanschrijven.
Het beschermingsbewind is MIJN eigen keuze geweest, zodat ik rust in mijn hoofd zou krijgen.
En dat krijg ik nu niet, dank zij het UWV en diverse andere instanties, die zich NIET de moeite nemen om dat besluit eens goed door te nemen.
Sommige mensen zijn gewoon stomme ja-knikkers en doen meteen wat een meerdere hen zegt.

Even een klein voorbeeld:
Onze staat heeft schulden. De staat wil die schulden zo snel mogelijk aflossen, en dat over de rug van de mensen die het minst verdienen, of zelfs over de rug van diegenen die zich niet meer op een normale manier kunnen verweren. De staat geeft de diverse overheidsinstanties de opdracht zo veel mogelijk mensen direct weer aan het werk te sturen, inclusief de zwakken, zieken, gehandicapten etc
Resultaat: De mensen die zich niet kunnen verweren, vallen weer uit, en vallen weer terug in het oude patroon, omdat ze het op dit moment niet aankunnen. Een verder gevolg daarvan is dat het onze staat zelfs nóg meer gaat kosten!
DIT VRAAGT TOCH GEWOON OM PROBLEMEN !!!!

Het zou onze staat, en ook de diverse overheidsinstellingen goed aan staan, om alles op een goede manier aan te pakken. Sommige mensen hebben gewoon wat langer nodig om weer terug te komen in deze maatschappij!
En ik ben daar ook één van!

Ik ben zeker niet de enige die zich zo kwaad maakt, en zeker ook niet de laatste…

Ik wil niet terug vallen in mijn oude gewoonten!
Geef mij de tijd, om op een normale manier weer terug te komen in onze maatschappij!
Geef mij de tijd, om mijn hoofd weer op orde te krijgen!

Ook ik wil uiteindelijk weer mijn steentje bij kunnen dragen, maar niet op de manier van het huidige UWV !!!

-
….. Verder nog even een citaat van iemand die ik ken, die in een soortgelijke situatie zit:
”Vroeger was ik schizofreen, maar tegenwoordig gaat het ‘ons’ goed”
-



Hieronder een reactie van een kennis:
……Het draait in dit land alleen maar om kapitalisme en dat beginnen we steeds meer te voelen. Volgens het huidige kabinet, moeten binnen nu en 20 jaar alle sociale werkplaatsen dicht! Er wordt geen rekening meer gehouden met de individu, als ze maar geld kunnen verdienen over onze ruggen. En de mensen die labiel zijn kunnen ze makkelijk met veel complimenten en positief begeleiden naar de vrije arbeidsmarkt laten uitstromen, maar wat dan? Hoe lang gaat dat dan goed? Er wordt niet geluisterd naar de individu, maar ze pushen je gewoon één richting in en proberen je te laten geloven dat zij het goed met je voor hebben. Terwijl ze zelf ook allemaal bezig zijn om de kop boven water te houden. Wat leven we toch in een wonderbaarlijke Tijd!……

Daarop mijn reactie:
……Ik heb zelf wel het vermoeden, dat de mensen het probleem zien, maar ook gewoon weg kijken (Snap je?) Men wil het zo lang mogelijk de 'ver van m'n bed-show' laten zijn....
En dat lijkt héél erg op de alom-bekende struisvogel-politiek.
Het Nederlandse volk kan toch beter nu in actie komen. Nu hebben we nog tijd om alle zeilen te keren.
Over 5, 10, 15, of 20 jaar wordt het steeds moeilijker om het tij te keren……

Geen opmerkingen:

Een reactie posten