Info en meer

zondag 12 augustus 2012

D66 wil iedereen automatisch donor maken – PROTEST

Vandaag heb ik iets gelezen op NU.nl, dat D66 een initiatiefwet wil indienen, waardoor iedere burger automatisch donor zou worden. In principe is dit wel een goed voorstel…
Maar wat te doen, met mensen die daar bezwaar tegen hebben?

Er wordt in die initiatiefwet aangegeven dat mensen automatisch donor zijn. Mensen moeten dan op eigen initiatief in actie komen, als ze er bezwaar tegen hebben, om hun organen af te staan.
De burgers zouden dan meermaals een brief krijgen, waarin staat uitgelegd dat ze ‘automatisch’ een brief krijgen, waarin wordt uitgelegd, dat ze automatisch orgaandonor zijn geworden. En als ze er bezwaar tegen hebben, dan moeten ze aangeven, dat zij hun organen niet willen afstaan.

Maar is het nodig dat door onze regering dingen aan ons worden opgedwongen?
Ik ben baas over mijn eigen lichaam !
En ik wil over mijn eigen lichaam beslissen !

Of ik nu leef of niet, dan wil ik ABSOLUUT niet, dat iemand anders over mijn lichaam of over mijn organen iets te zeggen heeft. Dat moet en zal geheel aan mijn eigen beslissing over gelaten moeten worden.

Als ik ermee akkoord zou zijn, dan zie ik er geen probleem bij.

Maar ik ga er niet mee akkoord !

Deze beslissing moet volledig aan de mensen zelf overgelaten worden.
En dat vind ik een beter principe !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten