Info en meer

zaterdag 23 april 2011

Het maken van een boek !

schrijfblok Niet iedereen is druk bezig met het maken van een boek. Sterker nog!
Het zal weinig mensen overkomen dat ze het überhaupt gaan proberen.

Een degelijke voorbereiding is noodzakelijk over het onderwerp, dat je wil publiceren.
Of het nou gaat om een fictief verhaal, sociaal,-maatschappelijke indrukken, of privé verhalen, alle onderwerpen die je gaat belichten, moeten een goed onderbouwd verhaal kunnen weergeven.
In mijn geval zal het gaan over privé-ervaringen van een bepaalde periode, met in eerste instantie als doel, om mijzelf te helpen de hele ervaring te verwerken. Een verder doel is het om anderen die in een gelijke situatie zitten, of eventueel hebben gezeten, een lichtpunt te geven. Dit om aan te tonen, dat ze zeer zeker niet alleen zijn!
De ruwe opzet is al gereed, het invullen van de hoofdstukken is in volle gang, en het afwerken zal vermoedelijk wel de meeste tijd in beslag nemen.
In grove lijnen gaat het in beginsel eerst over de neerwaartse spiraal, vervolgens het ‘diep in de put zitten’, het besef dat het ook daadwerkelijk zo is. Dan komt het ‘helings-proces’, het werken aan de weg, om er weer helemaal bovenop te komen. Dit laatste zal de zwaarste weg worden.
Ik weet niet hoe ik de kracht vind, om dit überhaupt te gaan doen.
Ik doe het gewoon! En ik zal doorzetten!

Mensen die bepaalde dingen niet zouden verwachten, zullen zeker versteld staan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten