Info en meer

maandag 22 september 2014

Zijn alle bijstandsgerechtigden in 2015 paria’s ?

bron: socialevraagstukken.nl

Worden in 2015 alle bijstandsgerechtigden paria’s volgens de nieuwe participatiewet en de Wet Werk en Bijstand (WWB)? (Dit volgens de bovenvermelde bron)
Dat is een vraag om bij stil te staan!

Zou de nieuwe wet van de bijstandsgerechtigden nu echt paria's maken ???
NEE! Ik ben er sowieso al een voorbeeld van.
Meestal wordt eerst al het negatieve bekeken, maar elke medaille heeft ook een keerzijde, en meestal ook wel een goede…
In de media wordt alles soms zó erg opgeblazen, dat de meeste mensen er al depressief van worden, al lezen ze alleen maar het kopstuk van een tekst.
weegschaal

Ik ga ervan uit, dat de meeste mensen, wel willen werken (net zoals ik).
Alleen door de huidige denkbeelden wordt het voor mensen in mijn leeftijd wel héél erg moeilijk gemaakt, om daadwerkelijk passend werk te kunnen vinden. De meeste bedrijven willen spreekwoordelijk de '20 jarige met 20 jaar ervaring', en dat is tegenwoordig absoluut niet meer van deze tijd!
Mensen die gemotiveerd, vrijwilligerswerk verrichten, doen dat meestal ook nog op basis van overtuiging, naar eer en geweten, én ook omdat het leuk is om te doen!!!

Ik voel me dus echt geen paria!
Maar ik ben in feite gewoon geprivilegieerd om te kunnen (en mogen) doen wat ik doe.
Doe me dat dan maar eens na.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten